Non-Cholesterol Dinner

28 09 2014

20140928-191639.jpg
This healthy combination of cereal (rolled oat, honey, frozen strawberries & banana) and green smoothies (lettuce, cucumber & dates) will truly boost your energy after a day full of activities!

Advertisements




Ikan Nila Anti Kolesterol bu Sigit

27 09 2014

Berhubung hasil medical checkup gue kemaren menunjukkan angka kolesterol yang cukup tinggi, maka gue mulai utk masak makanan yang rendah lemak tapi enak dan mudah dimasak, khususnya utk orang yang gak bisa masak kayak gue ini.
So here it goes..

20140927-141436.jpg

Bahan:
1kg Ikan nila
Jeruk nipis
8 siung bawang merah
4 siung bawang putih
1 ruas kunyit
2 ruas laos
2 daun salam
1 sereh
2 sdm minyak zaitun
Garam
Gula

Cara membuat:
– setelah dibersihkan & dipotong, balur ikan dengan jeruk nipis selama 15 menit supaya nggak amis. Diamkan lalu bersihkan lagi dengan air.
– rajang halus bw merah, bw putih dan kunyit.
– laos & serehnya digeprek
– aduk semua bumbu dengan minyak zaitun didalam wadah kecil (kalo gue pake rantang). Masukkan ikan kedalamnya, tambahkan gula & garam, aduk lagi sampe rata.
– masukkan wadah/rantang kedalam kukusan/dandang, lalu kukus selama 30 menit sampai mateng.
– paling enak dimakan anget2 pake lalapan mentah dan sambel terasi.

Bon apetite!





Today’s smoothie: no sugar, no sweetener!

22 09 2014

20140922-202031.jpg

Trying out my first smoothie without any sweetener such as honey & dates. It turns out that this smoothie of lettuce, cucumber, dragon fruit & papaya is really really sweet & fresh! 😍





Gastro-flux problem?

15 09 2014

20140915-175906.jpg

Katanya nih yaa… Buat mengatasi asam lambung yg naik sampe mengganggu nafsu makan (karena mulut pait) itu minum jus carrot+celery+beetroot. Tapi karena saya baru pertama kali mau minum beetroot, jadilah dimodif campurannya jadi carrot+beetroot+dates. Kurmanya harus banyak biar rasa beetrootnya bisa tersamar.

Yuk ah dicoba! Bismillaah…





PMS Remedy

8 09 2014

20140908-191627.jpg

Remedy for PMS:
Greeny Smoothie of green spinach, granny smith apple, orange sunkist, strawberries & dates.
💪💪💪





Negation

6 09 2014

Simple logic:
1st statement: Lawyers always tell lies.
2nd statement: I’m a lawyer.
Logic: Can you accept my 1st statement above?

When one statement (or fact) negates another statement (or fact) as truth, then the result is just like not having any statement (or fact) at all.





Dinner for Remedy

4 09 2014

20140904-203139.jpg

Not feeling well today? Light flu, sore throat, thrush, and perhaps lazy and fatigue? Before goin’ to the drugstore, better try this out!

This juice can increase your stamina, and very good for those who have low blood pressure. The high iron surely boost your mood!
Stamina juice:
1 pack of red spinach
1 orange
1 apple
8 dates
2 glasses of water

And these fruits with high vit.C will definitely get rid of your flu. اِ نْ شَآ ءَ اللّهُ
C-Fruitplatter: kiwi, strawberries, watermelon.

Get well soon! 😊








%d bloggers like this: